Alweer op de helft van mijn exchange! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Rixt Gerlofsma - WaarBenJij.nu Alweer op de helft van mijn exchange! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Rixt Gerlofsma - WaarBenJij.nu

Alweer op de helft van mijn exchange!

Door: Rixt

Blijf op de hoogte en volg Rixt

11 November 2014 | Portugal, Lissabon

Hallo lieve mensen,

Aangezien het alweer een tijdje geleden is dat ik hier wat op het gezet, is het tijd voor een update! Het is inmiddels alweer november en dat betekent dat ik op de helft ben van mijn exchange in Lissabon.

De afgelopen anderhalve maand heb ik veel dingen beleefd, gezien en gedaan. Zo zijn we begin oktober een weekendje naar de Algarve geweest. In de Algarve was het super mooi weer met 29 graden. We verbleven in een super leuk hostel in Lagos. Zaterdags hebben we Lagos bekeken en zijn we langs een aantal stranden geweest in Lagos. Deze stranden zijn supermooi met alle rotsen. Ook zijn we wezen varen op een zeilboot, langs de kust. Vanaf de zee heb je een prachtig uitzicht op de stranden met de rotsen. Vanaf de zeilboot hebben we met een klein bootje de 'grotten' bekeken. Zondags zijn we afgereisd naar Sagres. Dit is het meest zuidelijkste punt van Portugal. Hier is de kust eveneens als in Lagos erg mooi! Voor onze terug tocht naar Lissabon zijn we langs de westkust gereden, zodat we nog een aantal stranden konden bekijken :)

Het weer in oktober en afgelopen week was super! Het was bijna elke dag rond de 27\28 graden. In deze weken zijn we vele malen naar het strand geweest, waaronder ook peniche. In peniche was het wereld kampioenschap surfen. Het was erg leuk om dat eens mee te maken! Er stonden duizenden mensen op het strand om de surfers te bekijken :)

Ook mijn ouders hadden het erg mooi getroffen! Zij kwamen mij bezoeken in het eerste weekend van november. Dit was het laatste weekend met mooi weer :). Met hun heb ik alle dingen bekeken die ik nog niet had gezien in Lissabon! Zo zijn we naar het stadion van Benfica geweest en hebben we een culturele tour gemaakt door Belèm. In Belèm kan je de beste pastéis de nata krijgen, ook wel pastéis de Belèm genoemd. Deze zoetigheid is een van de meest bekende zoetigheden uit de Portugese keuken!

De stapavondjes zijn nog steeds erg leuk hier in Lissabon! Zo gaf mijn universiteit een mega groot feest genaamd: ISCTE Party. Dit feest vond plaats op de campus van de universiteit. Er waren drie grote podia en zo'n 7000 mensen. Ook heb ik voor het eerst Halloween gevierd. Iedereen hier in Lissabon gaat verkleed naar de stad toe :). Dit was super leuk en soms ook erg eng om te zien hoe goed mensen verkleed zijn!. Dit is zeker een ding dat we ook in Nederland moeten doen.

Afgelopen weekend ben ik naar Porto geweest. Dit is na Lissabon de grootste stad van Portugal.Porto is een erg mooie havenstad in het noordwesten van Portugal. Het is gebouwd aan de noordoever van de rivier de Douro en is vooral bekend als herkomstplaats van de port wijn. Op onze roadtrip naar Porto zijn we ook gestopt in Aveiro en Coimbra.In Aveiro hebben we de 'candy striped houses' bezocht in Costa Nova. Dit zijn kleine huisjes met geschilderde gekleurde strepen aan de boulevard. In Coimbra hebben we een stop gemaakt bij de universiteit. Deze universiteit is één van de oudste van de wereld en daarmee erg indrukwekkend.

Helaas is het nu na alle leuke dingen echt tijd om te studeren.. Mijn eerste indruk dat het hier een stuk makkelijker zou zijn dan in Nederland valt toch een beetje tegen. De komende weken heb ik namelijk 5 presentaties, 7 opdrachten en 2 tentamens. Er moet dus echt gewerkt worden vanaf nu ..:(.

Gelukkig is niet alles zo somber, want dit weekend komt mijn lieve vriendinnetje Rixt mij opzoeken en voor het weekend daarna staat er weer een weekendje Algarve gepland!

Iedereen bedankt voor het lezen en voor sommige van jullie, tot snel!!

Liefs, xxx
Rixt


  • 11 November 2014 - 19:02

    Rixt:

    Leuk geschreven! en jaaaa zin in dit weekend! Tot vrijdag! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rixt

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 3519

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Lissabon

Landen bezocht: