Time flies, when your having fun! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Rixt Gerlofsma - WaarBenJij.nu Time flies, when your having fun! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Rixt Gerlofsma - WaarBenJij.nu

Time flies, when your having fun!

Door: Rixt

Blijf op de hoogte en volg Rixt

31 Augustus 2014 | Portugal, Lissabon

Olá!

Inmiddels is het al bijna september en woon ik al meer dan een week in de geweldige stad Lissabon! Ze zeggen altijd dat de tijd snel gaat als je het naar je zin hebt en ik moet zeggen dit klopt helemaal!

Voor mijn gevoel ben ik pas net aangekomen hier. Heb al zoveel dingen gezien en meegemaakt. De aankomst op het vliegveld was al een belevenis op zich. Het vliegveld ligt midden in de stad, dus je vliegt zo laag over alle grote gebouwen heen. Echt een super mooi uitzicht! Aan de andere kant is het ook een nadeel, want je hoort de hele dag en nacht vliegtuigen overvliegen.

Lissabon is echt een super mooie stad, waarin zoveel te zien is. Ik ben bijvoorbeeld naar Santuario Cristo Rei geweest. Dit is een groot standbeeld aan de andere kant van de rivier de Traag. Vanaf hier heb je een fantastisch uitzicht op de gehele stad :).

Afgelopen week waren er al een paar mooie feestjes, waarin ik al zoveel leuke mensen heb ontmoet :). Als dit een voorteken is voor de rest van het semester dan gaan er nog vele leuke feestjes volgen! Iedereen begint met een drankje in Bairro Alto. Bairro Alto is in het centruml van de stad en ligt op een heuvel. Het heeft vele straatjes met allemaal kleine barretjes. De sfeer is daar erg gezellig :). Vervolgens wanneer deze barretjes sluiten om ongeveer 2 uur gaat iedereen naar beneden toe richting de rivier. Vlakbij de rivier zijn alle discotheken zowel groot als klein.

Ook kan ik al een paar woordjes Portugees spreken! De helft van mijn taalcursus Portugees zit er al weer op en komende vrijdag moet ik mijn tentamen Portugees al maken. Na een weekje genieten, moet ik er dus ook aan geloven om (een beetje) te studeren.

Aan de etenstijden moet ik nog steeds een beetje wennen. Hier in Portugal zijn ze gewend om op zijn vroegst om 9uur te beginnen met avondeten. Dit is even wat anders dan 6uur in Nederland. De Portugese restaurantjes zijn wel echt heel leuk. In deze restaurantjes kan je vaak alleen typische Portugese gerechten krijgen.

Voor nu heb ik het heel erg naar mijn zin hier! Ik zal jullie op de hoogte houden van de rest van mijn belevenissen :)

Até logo! Beijinhos!






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rixt

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 3521

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Lissabon

Landen bezocht: